18 Ocak 2012 Çarşamba

BASİT HAYAT



Keşke hayat her daim ‘ Merhaba bir adet yesıl elma istiyorum’ basitliğinde olsa…Keşke ağzımızdan çıkan herşey gerçekten söylemek istediklerimiz olsa ve bu netlikte olsa

istiyorum ben -  bir adet – elma – ve yeşil olanından…
 

‘Invention of Lying’ diye bir film vardı… yalan söylemek gibi bir kavramın olmadığı bir dünya vardı J Yalan da değil kasıt esasen ama… keşke hayatta da matematik kadar
kesin ve mutlak sonuçlar olsa… Az yemek yiyerek kesin zayıflansa, çok çalışarak çok para kazanılsa…ya da birisine seni seviyorum görüşelim / seni sevmiyorum bir daha konuşmayalım demek sıradan,olağan, normal olsa…İşte herşey bu kadar kolay olsa… Erkek kafası sanırım bu idealliğe bir çıt daha yakın ama 1,5 saatte bir sürü sosyal içerikli mesaj vermeye çalışan filmler gibi, 1,5 saatlik karşılıklı iki insanın konuşmasında bile sayısız mesaj, sayısız gizli özne var… bilinçli veya bilinçsiz!!!Belki işin kötü tarafı yaş küçükken bunları anlamayabiliyor insan ama zamanla, tecrübeyle…bööööyle Matrix gibi cümleleri çözümlemeye çalışıyoruz… Fİlm den çok sür-real bir  resim gibi diye de anlatmaya çalışabilirim esasen… bakınız klasik sanatta ressam deniz çizer, kum çizer…o resimden ne çıkar… derinlik, perspektif, manzara…. ama modern sanat eserlerinde ( ki ne haddime hor görmek, sakın yanlış anlaşılmasın )  ben bakıyorum… iki renk, üç çizgi görüyorum… ama meğer sanatçı orada dünyayı kurtarıyormuş :O
İnsan ilişkilerinde de bu mevcut yaklaşım birçok insanın hoşuna gidiyor belki… belki bu bir dans kimine gore… Patronların elemanlarını karşılarında oynattıkları ya da sevgililerin birbirlerine yaptıkları cilveleşmeler :S aldım verdim, ben seni yendimler… ama gerçekten benim ideal dünyamda herşey primitif, herşey doğal akışında… sustuklarının içinde büyümediği, söylediklerinin sana yol-su-elektrik olarak geri dönmediği…bir işe harcanan emek ile getirinin doğru orantılı olduğu… Bir adama bendeki sorun ne diye sorduğum zaman, gerçekten o sorunun cevabını öğrenmek için sorulan… karşıdakini yargılamaktan çok, bir daha tekrarlamamak maksatlı, sorunu algılama çabası içinde olan… karşıdakinin korkmasını gerektirmeyecek olan… Belki bu konuda bu yazıyı yazıyor olmak bile benim kafamın çok da basit çalışmadığını gösteriyor olabilir ama J mevcut ve süregelen hissiyat bu yöndedir… Dünya ile farklı yönlere dönüyoruz sanırım….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder