2 Ekim 2012 Salı

İstanbul’da Turistik Yeme – İçme / Boğazda Kahvaltı


Ey Sevgili Yerli Turist
Ey Sevgili Monoton İstanbullu...

Felekten bir yeme-içme haftasonu yapayım 7 tepeli şehirde derseniz İstanbulun olmazsa olmazlarından bahsedeyim istedim ama yazdıkça baktım ki, aldı başını gidiyor liste J ben en iyisi mi, Kahvaltı Kült leri ile başlayayım dedim...

Buyrunuz Boğazda Kahvaltı;



İstanbula gelen ya da İstanbulun derinliklerinde kaybolan herkesin önceliği boğaz olsa gerek...
Boğazda kahvaltı deyince nereler gelmeli aklımıza bir Hat çıkarayım istedim size, Beşiktaştan-Sarıyere

Haaa... Önce aklımızda bulundurmak lazım ki, İstanbulda kahvaltı için bile erken kalkan çok yol alır!
Değilse kalırsınız wallahi trafikte... Velev trafiği geçtiniz, sabah sabah aç karınla masa beklersiniz

İlk Durak Ortaköy

House Cafe:       İstanbuldaki House Cafelerin en keyiflilerinden belki de burası... Denize sıfır bahçesiyle güzel havaların vazgeçilmezi ama bahçe geniş, dolayısı ile yeriniz önemli cidden!  Sokakta 1 TL ye alacagınız simiti size arasına esari miktarda peynir – domates koyup güzel bir fiyata sunuyorlar ama gevur stayla şeyler yiyelim derseniz Yumurta ve türevlerinden Egg Benedict – Scrambelled Egg, Pancake gibi yiyecekler de mevcut ki, hayatımızda bir değişiklik yapalım derseniz şiddetle tavsiye ederim

Dahill:                    Yıldız Park ının tepe tarafıdaki Dahill restaurant yaz için yine çok güzel bir alternatif... Açık büfe kahvaltı severlere
Tepeden boğaz manzarasıyla çok keyifli ve YAKIN bir alternatif...




İkinci Durak Kuruçeşme – Bebek

Walla ben müsadenizle sadece buradaki alternatifleri sıralayıp, trafiğe fazla kalmadan ilerlemek istiyorum J Netekim anlaşılacağı üzere çok çok tercih ettiğim noktalar değil


Aşşk Cafe:           Kuruçeşmede MacroCenter ın yanından, denize doğru indiğinizde yine yine denize sıfır AŞŞK Cafe yi göreceksiniz. Lokasyon sebebiyle çok tercih gören
Mekanda yine yine sizi uzun bekleme listesiyle karşılamaları büyük olasılık. Yakında dengi bir mekan da olmadığı için aç karına çok çok öneremiyorum

Happily Ever After:Bebek boğazımızın yine güzide semtlerinden ve mekan kumkuması... Ama! Deniz manzaralı yer enteresan bir şekilde az! Kahvaltı için kış da olsa
Denizi görebileceğiniz bir kahvaltı mekanı – pastane burası! Kahvaltı tabağı istediğinizde kavanozunda Nutella geliyor, bunu da gereksiz bilgi olarak vereyim istedim J


Üçüncü Durak – Rumeli Hisarı

İstanbul’da Kahvaltı denince akla ilk gelen yer Hisar olsa gerek... Yanyana dizilmiş kahvaltı mekanlarının ortak özellikleri de manzaraları ve menüleri

Eski Kale:             Buraya giden zaten bilir de, Gitmeyenler... Ben derim ki gidin! Küçücük Fıçıcık İçi Dolu Turşucuk bu mekanda Tazmanya Canavarı hızı ile servis var walla Öyle... ortaya bir tabak yok burda...Masaya oturur oturmaz, Serpme kahvaltı dedikleri kahvaltılıkları patır patır önünüze getirmeye başlıyorlar zeytinleri, çeşit çeşit peynirleri, bal-kaymağı... Önce insanın bir gözü doyuyor J Çayları da tepsiyle dolaştırıyorlar... hoooppp, bittikçe al bi tane, al bitane! Ne diyeyim ki... Bir klasik yaaa!!!


Dördüncü Durak – Emirgan

Sütiş:                     Kıvrıla kıvrıla giden boğazda Emirgan a geldiğinizde, pat! Bir anda solunuzda görüyorsunuz Sütiş i... Yaaaaa Esasen ben buradaki servisle – Kaledeki Servis hızını kronometreyle fln bi ölçsem mi diyorum J Kalabalığa aldırmadan aynı süper hız Sutişde de var... Ama fark ne... Burada menüden ne yiyeceğinizi siz seçiyorsunuz ( temel kahvaltı ürünlerini yani J ) yaaa.... Kol böreğini de yemeden dönmeyin derim ben!!! Num num nummm.... Bu arada Direk Emirgana gitme niyetiyle çıktıysanız yola, hiiiç boğaz yoluna girmeden, pat İstinye tarafından inmenizi hararetle öneririm J

Beşinci Durak – Sarıyer

Sarıyer Börekcisi:              Buyrunuz size bir klasik daha...Burada da boğaz manzarası yok... semtin ortasında...ama böreğinizi yiyp sindirmek için boğaz 2 dk uzağınızda J haaa... bi de, su muhallebisi severler... kahvaltıda börek üstü tatlı da yerim diyenler, dükkanın su muhallebisinin de en az böreği kadar meşhur olduğunu hatırlatmak istiyorum

not: aç karınla böyle yazılar yazmamalı yawww...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder